2014. május 10., szombat

Citromos-kókuszos mendiant


A csokoládé a szenvedélyem, nemcsak a kóstolása, hanem az utóbbi félévben a bonbonok készítése is  rabul ejtett. Így nem meglepő, hogy Joanne Harris Chocolat című könyve magával ragadott, így készült a könyvben megemlített mendiant, azaz nálunk csokoládétallérként nevezett francia édesség. Keksz nagyságú korongok ét-; tej vagy fehér csokoládéból. Az eredeti francia recept után citromos-kókuszos változatot találtam ki,  amely jól illik a 70%-os belga étcsokoládé kesernyés ízéhez.

Köszönet Andinak, aki a legjobb időpontban adta a kezembe a Csokoládé című könyvet!

Hozzávalók:
15 dkg min. 50 % -os étcsokoládé
1 citrom reszelt héja
kókuszreszelék

Elkészítés:
Az étcsokoládé pasztillát gőz fölött egy edényben 50 fokra felmelegítettem, majd a  forró csokoládét gránitlapra öntöttem. A csokit egy spakli segítségével folyamatos mozgatással lehűtöttem 31 fokra, majd az edénybe visszatéve frissen reszelt citromhéjjal ízesítettem. Végül kis halmokat készítettem az alufóliázott tálcára. Majd díszítés után, a tallérokat 30 percre a hűtőbe tettem.


Természetesen van egy könnyebb verzió is, hiszen nem mindenkinek van otthon gránitlapja és maghőmérője a temperáláshoz. A csokoládét apróra vágjuk és egy porcelán tálkában a mikróban felolvasztjuk, majd citromhéjat reszelünk bele. Egy tálcára alufóliát teszünk és nagyon vékonyan egy kis olívaolajjal megkenjük. Egy evőkanál segítségével kis halmokat teszünk, majd  a csokoládé tallérok tetejét tetszés szerint megszórjuk citromhéjjal és kókuszreszelékkel. Az elkészült tallérokat tálcán mélyhűtőbe tesszük és tizenöt perc után fogyasztható is.


Tálalásként ajánlom hozzá a Csokoládé című filmet!

Jó nassolást!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése