2012. augusztus 30., csütörtök

Bonbon készítő chefiskolás élmény Brugge-ben


Mély nyomot hagyott bennem, amikor 14 évesen a ballagásomra egy nagy doboz kagyló alakú belga bonbont kaptam. Innen maradt meg a belga bonbon a szeretete, mert a mai napig emlékszem az isteni krémes ízére. Pár hónappal ezelőtt, amikor az egyik chefiskolában tanultam macaront készíteni észrevettem, hogy van bonbon készítő kurzusuk. Rögtön éreztem, hogy ez a következő vágyam, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez az igazi belga praliné hazájában fog beteljesülni. A csipkézett ház tetejű Brugge-ben nyílt rá lehetőség, mivel a Choco Story-ban a belépőjegy ára tartalmazza a bonbon készítő villám kurzust. 

Igazi fehér öltözetben és nagy csúcsosodó sapkában jelent meg a fiatal chef. Egyszerre három nyelven mondta el egymás után az információkat. Elmagyarázta a csoki összetevőit azaz azt, hogy mit tartalmaz az étcsoki, a fehércsoki, a tejcsokoládé és még lehetne sorolni a számtalan praktikát.

Fény derült a praliné titkára, miszerint a nugát krém a titok nyitja. Előttünk készült hát a legendás belga bonbon és az oktató minden szavát lélegzet visszafojtva figyeltem. Hihetetlen, milyen ínyencséget lehet készíteni röpke egy óra alatt. 



A végén természetesen megkóstoltuk a finom csemegéket és én újra a régi krémes ízt éreztem. Teljesen lebilincselt a  csoki világa és egyben az álmom vált valóra. Nem árulok el nagy titkot, hogy a csoki készítéshez feltétlenül szükséges szilikon formák a bőröndömben lapultak hazafelé a gépen. Fantasztikus volt az élmény, aki arra jár ne hagyja ki.



4 megjegyzés:

  1. Én ennek a múzeumnak a testvérében voltam tavaly Prágában, de az 5 perces villámbemutató nekem csalódás volt ott:
    http://www.pralineparadicsom.hu/2011/09/choco-story-csokimuzeum-pragaban.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi az észrevételt, ahogy említettem villám kurzus volt. Tisztában voltam azzal, hogy körülbelül 3/4 óra alatt nem fogok profivá válni. Ettől függetlenül nekem tetszett.:)

      Törlés
  2. Ezt így ebéd előtt kemény volt elolvasni, hirtelenjében megkívántam úgy 2,5 kg csokoládét :)))
    Pusza: Reni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennek örülök, akkor az érzés átment. Jó néha Gombóc Artúrnak lenni:)

      Törlés