2014. április 12., szombat

Medvehagyma krém, azaz a tavasz üvegbe zárt íze



Idén még jobban rákaptam a medvehagyma ízére, sajnos szezonális, de ettől függetlenül szárított formájában egész évben használom. Egyik nap a piacon sétálgattam és nagyobb mennyiségben jutottam jó áron a friss medvehagymához. Így született meg az ötlet, hogy itthon készítsek medvehagyma krémet, milyen jó lesz az ételekbe, hiszen nagy kincs az üvegbe zárt tavasz íze.

Hozzávalók:
3 közepes üveghez
60 dkg medvehagyma
6 dl extra szűz olívaolaj
ízlés szerint őrölt színes bors
4,5 tk. só

Elkészítés:
A három közepes méretű üveget alaposan elmossuk, jól átöblítjük és papírtörlőre tesszük, hogy lecsepegjenek. Az üvegkifőzés egyszerűbb formáját szoktam használni, amit az édesanyámtól lestem el. A kicsit vizes üvegeket maximális fokozaton mikrohullámú sütőben melegítem 5-6 percig, olyan forróak lesznek, hogy puszta kézzel meg sem bírjuk őket fogni. A medvehagymát alaposan megmossuk és közepes darabokra vágjuk, a szárát is nyugodtan fel lehet használni. Majd a medvehagymát aprítógépbe tesszük és összeaprítjuk. Egy nagy tálban az olívaolajjal összekeverjük és sóval, színes borssal ízesítjük, végül  a kihűlt üvegekbe töltjük. Kíváló ízesítő krémlevesekbe, mártásokba és húsokhoz.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése