2012. október 9., kedd

Paradicsomos mozzarellás csirkemell


Kíváncsi voltam a véleményetekre, így hát az egyik ismert közösségi oldalon szavazást indítottam, a juhtúrós baconbe göngyölt csirkemell szállt ringbe a mozzarellás csirkemellel. Legnagyobb meglepetésemre az utóbbi győzött, így utólag titkon bevallom én a sztrapacska szerelmese vagyok. Eleget téve így az ígéretnek, jöjjön hát az olaszos ízvilágú könnyen elkészíthető csirke, amelyhez kukoricás rizst választottam köretként. A receptet bátran ajánlom a teremtés koronáinak is, mert egyszerűen nem lehet elrontani és a csajokat könnyen levehetik vele a lábukról.

Elkészítési idő: 50 perc


Hozzávalók:

80 dkg filézett csirkemell
4db paradicsom
30 dkg mozzarella
375 dkg hosszú szemű fehér rizs
340 g konzerv kukorica







Elkészítés:
A csirkemellet folyóvízben megmossuk, majd szeletekre vágjuk és egy kis sót és oregánót szórunk rá. Egy nagy serpenyőben felhevített olívaolajban elősütjük. A megmosott paradicsomot és a mozzarellát felszeleteljük, majd a csirkemell szeleteket egy kisebb tepsibe vagy jénai tálba helyezzük. Először a felszeletelt paradicsom kerül a húsra és egy kis oregánó, majd befedjük a mozzarellával. Előmelegített sütőben 180 fokon 20-30 percig sütjük. A rizst, amit kávéscsészével kimértünk egy lábasba tesszük és olajon üvegesre pirítjuk majd dupla mennyiségű vizet mérünk rá (a kávéscsészével), mint amennyi rizst tettünk bele. Egy kis delikátot szórhatunk bele, majd főzzük egy jó negyed óráig, amikor rizs félig puha a tűzhelyet kikapcsoljuk és hagyjuk lefedve saját gőzében megpuhulni. Végül hozzáadjuk a kukoricát és elkeverjük a rizzsel.


Tipp: a tetejére is szórhatunk egy kis oregánót és egy kis póréhagymával is díszíthetjük.

2 megjegyzés:

  1. Köszi a tippet, pont azon gondolkoztam, hogy mit csináljak estére a csirkemellből. Ez finomnak tűnik és egyszerű is. Szóval nekem van kitalálva! Köszi!!!

    VálaszTörlés