2012. december 3., hétfő

Jobb adni, mint kapni?


Az advent kezdetén, amikor már kezdődik a visszaszámlálás az év hátralévő részéből, mindig eltöprengek, hogy ebben az évben mi történt. Elgondolkodtam hát a Varázslat fakanálon, hogy mennyi minden történt március óta, amióta közzétettem a fokhagyma krémleves receptjét. Eszembe jutott, hogy otthon nálunk a főzés szeretete adott és senki nem lepődik meg azon, hogy egy szombat délután felkel a kanapéról az ember és azt mondja, hogy megyek és sütök valamit. Sőt mostanság már előre telefonon leadják a rendelést, hogyha hazamegyek mire vágynak, mit süssek. Nyár elején az apám meglepett egy komolyabb fényképezőgéppel - mivel látta, hogy az új szenvedély tartósnak fog bizonyulni- , hogy "normális" ételfotókat tudjak készíteni. Mára már megszokottá vált, hogy főzés vagy sütés közben megjelenik valaki mellettem és fényképez. Sokszor hangzik el egy kérdés. - Lefotóztad már, megehetem? Gyakran van családi ötletbörze arról, hogy mi legyen a következő étel?  Minek van a szezonja? Ez a régi recept, hogyan oldható meg gluténmentesen? Az is előfordul, hogy az interneten kapok ötleteket ismerősöktől vagy barátoktól. Tudjátok mi a a legjobb az egészben? Amikor kapok egy képet, hogy megsütöttem a rakott cukkinit a barátnőmnek vagy amikor a munkahelyemen oda jön az egyik kollégám. - Tegnap megcsináltam az egyik receptedet- mondja. - Tessék? Hétfő reggel kilenc van és én banbán nézek rá. -Tényleg? -Melyiket? -Milyen lett? - kérdezem meglepve.


Nemrég betegen feküdtem otthon és az öcsém barátnője tőlem kért segítséget, hogy mit süssön tesóm neve napjára. Ott  ültem forró teával és mézzel, nem volt más dolgom csak instrukciókat adni. Kicsit szokatlan volt az régi-új tanári helyzet. Jó volt látni, hogy az a lány, akit évekkel ezelőtt megismertem - akkor még nem volt jártas a konyhában - most lelkesen süt. Még jobb látni az ünnepelt arcát, ahogyan örült a tortának. Büszke voltam Adrira és egy kicsit meghatott is, hogy átadtam a sütés szeretetét és receptet, tehát  a varázslat működik. Az elején, amikor elkezdtem az oldalt, azt gondoltam, hogy ha csak egyetlen embernek sikerül egy jó receptet vagy egy pozitív életérzést adnom már megérte. Kijelenthetem, hogy beigazolódott, mert valóban megérte. Jó készülődést kívánok mindenkinek az ünnepekre! Ne felejtsük el, hogy kapni jó, de adni még jobb!

Adri által készített torta

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése