Péntek esti belvárosi forgatag, az utcán még így este kilenc
után is nagy a forgalom. Jól esne most valamilyen pikáns vacsora; az ötlet jó,
de a kivitelezést illetően lisztérzékenyként nem vagyok egy könnyű eset.
Eszembe jut egy tésztázó, ahol már nem egyszer megfordultam és isteni a Pasta
Arrabbiata. Menjünk hát oda! A legjobb barátomnak nincs kifogása ellene, hiszen
nem járt még ott és kíváncsi lett a helyre.
Belépve a Pasta
Manufakturába mosolyogva köszön a pultnál a személyzet és rendeléskor elmondják, hogy a gluténmentes
tésztára, amit itt helyben készítenek el
egy negyedórát várnom kell. Elhangzik az,
amit minden valamire való tésztázóban feltesznek al dente-re főzzük? Másnak ez
egy szimpla kérdés, de annak, aki tudja, hogy a kukoricalisztből készült tészta
esetében, ha egy perccel is tovább főzzük, akkor teljesen szétfő, annak jól
esik ez a figyelmesség.
A tésztára várva
kényelmesen elhelyezkedünk a modern piros spagetti csilláros, ám mégis meghitt
kávéházi hangulatban.
Miközben az élet nagy dolgairól csevegünk megkóstoljuk a
bodza szörpöt, ami mellesleg tartósítószer és színezékmentes, valamint
gyümölcscukorral készülő termék. Az íze
a nagymamám házi szörpjének az ízét idézi fel és azokat a vidám nyarakat,
amiket nála töltöttem el annak idején. A tésztát kihozzák és pillanatok alatt
el is fogyasztom, méltó megkoronázása a fárasztó hétnek. Végül vidáman távozva és
az ajtón kilépve már tudtam, hogy valamilyen plusz megfogott ebben a helyben,
ezért szívesen írnék róla.
Így visszatértem hát egyik este, hogy az étterem
sokszínűségéről teljes képet kapjak és elbeszélgettem Gombolai Attilával a
Pasta Manufaktura marketing tanácsadójával.
A tavaly nyílt étterem modern és egyben egyszerű vonalaival otthonos.
Meggyőződésem, hogy Attila elárulja, hogy a Pasta Manufaktura párja Olaszországban
létezik, hiszen egyértelmű, hogy egy gyorsétterem paradicsomos bazsalikomos
szósszal vagy a fűszeres bolognaival csak olasz lehet. Meglepetésemre kiderül,
hogy magyar tulajdonosok álma vált valóra, ezzel az étteremmel, ami egyedülálló
az egész világon.
A beszélgetés közben
megérkezik a tésztám is, az ínycsiklandozó illatú Pesto Genovese, aminek
kellően fokhagymás az íze, pont olyan amilyennek lennie kell. Itt megragadnám az alkalmat, hogy
megjegyezzem, hogy bármikor betérek ide a kiszolgálás kifogástalan. Figyelnek
az emberre és visszakérdeznek, hogy ízlett –e a tészta. Azt is mondhatnám, hogy a mosoly lehetne az
itt dolgozók védjegye, ami a mai rohanó világban ritka. Attila elárulja, hogy az
alapelvük a minőségi vendéglátás, ezért nemcsak a designnak (amit Paller Eszter
és Koczoh Judit belsőépítész tervezett) kell lenyűgözőnek lennie vagy a tésztáknak
finomnak, hanem fontos a számukra, hogy az ide betérő vendégek valóban elégedettek
legyenek.
Ügyelnek arra, hogy akár kutyával jár erre az ember akár gluténérzékeny
jól érezze magát, sőt még kis gyerekesekre is gondolnak, így a gyerkőcök külön
színes tésztából választhatnak. A lisztérzékenyeknek lehetőségük van többféle
feltét közül választani és mindezt felár nélkül tehetik meg, tehát nem
aranyáron, hanem ugyanannyiért, mint bárki más.
A szószokat, a currys kacsát vagy a fűszeres báránygombócot nem itt
készítik el és a tészta is előfőzve levákumozva érkezik (kivéve a
gluténmentest) és itt főzik készre. Ez a tény, azonban a
harmonikus ízeken nem változtat, sőt a gyorsaság előny, mert az étel 5 perc
alatt kész van.
Azon az óminózus péntek estén hazafelé azon gondolkodtam,
hogy mit fogok írni a papírdobozból való evés kultúrájáról, majd nagy
meglepetésemre pár napra rá, már tányéron tálalták a tésztákat. Ez a megújulás
folyamatos, a kínálat változni fog és a desszertek repertoárja is idővel bővül
majd, az elnevezéshez méltón kézműves manufaktúrák termékei kerülnek a pultra.
Fontos számukra, hogy
a vendégek jól érezzék magukat és a falakon lévő közlemények felhívják a
figyelmet arra a tényre, hogy másokat támogatni jó dolog. A pénztárnál fizetéskor
kapott koronggal két alapítványt lehet támogatni. Kíváncsian megkérdeztem, hogy
honnan jött ez az ötlet. A válasz nagyszerűsége az egyszerűségében rejlik, az
egyik tulajdonos szeret biciklizni, míg a másik nagy kutyabarát. Így született
meg az Együttműködés a Magyar Kerékpárosklubbal, amiben az tetszik, hogy felhívják
a figyelmet arra, hogy a legtöbb ember szeret biciklizni és sokkal többen
járhatnának azzal, így a város légszennyezettsége csökkenne.
A másik a NOÉ Állatotthon támogatási projekt,
aminek keretében a befolyt összeget egy itató rendszer kialakítására fordítják,
hogy jobb soruk legyen a kutyáknak.
Apropó, ha már a kutyáknál tartunk, akkor újra megemlíteném, hogy igen
ez egy kutyás étterem, azaz a gazdi nyugodtan betérhet négylábú kedvencével és
akár megebédelhet! Ritkák az ehhez fogható kezdeményezések a jól menő belvárosi
éttermek sorában, pedig ezek egyszerű gesztusok.
Rákérdeztem arra is, hogy miért nem látok a közösségi
oldalukon kép megosztós nyereményjátékot. Nos, a marketing szakember
álláspontja lenyűgözött: nem mindegy, hogy az ember posztol, mert hírt szeretne
generálni, vagy ügyel arra, hogy amit közzétesz, annak hírértéke legyen. Nem a
like-ok magas száma a lényeg, hanem hogy olyan internetes közösséget alakítsanak
ki, akik valóban jártak már náluk és szívesen visszatérnek.
Sikerült-e a titokra fényt derítenem, hogy mi a Pasta
Manufaktura titka? Igen, az a pozitív érzés, amikor az ember beül hozzájuk és
egyszerűen csak jól érzi magát, miközben harmonikus környezetben a pastáját
fogyasztja. Egyedülálló a franchise éttermek sorában, amely méltán megállná a
helyét más országokban is.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése